Elektronika samochodowa

Chiptunig

W ramach naszych usług elektroniki samochodowej wykonujemy zarówno mniej skomplikowane czynności takie jak wymiany podzespołów elektrycznych (poczynając od np. żarówki) jak i bardzo zaawansowane czynności z obszaru elektroniki takie jak naprawa uszkodzonych czujnikówsterowników czy całych układów elektronicznych (w tym komputerów pokładowych).

Elektronika samochodowa Sandomierz Opatów

Serwis elektroniki pojazdowej

Jeśli Twój samochód wykazuje objawy niesprawności najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie go serwisowi PIT-STOP. Dzięki doświadczeniu naszych fachowców i ich kompleksowemu podejściu do diagnostyki i serwisu samochodów, jesteśmy w stanie dokonać napraw nawet najtrudniejszych do zlokalizowania usterek elektroniki.

Zawsze w pierwszej kolejności dokonujemy diagnozy rzeczywistego źródła problemu, tak aby nasza usługa zapewniła jego trwałe usunięcie, a nie jedynie „skasowanie błędu”. Tak dokładna diagnoza czasami pociąga za sobą konieczność wielokrotnego testowania układów elektronicznych i mechanicznych pojazdu, ale zapewnia pełną satysfakcję z usługi u naszych Klientów, co jest dla nas priorytetem. Dodatkowo daje to nam poczucie dobrze wykonanej pracy i mobilizuje nasz zespół do dalszych wysiłków w celu zapewnienia wysokiej jakości usług.

W sposób ciągły wzbogacamy naszą wiedzę o najnowsze rozwiązania diagnostyczne i naprawcze oraz o stosowane przez producentów pojazdów systemy, a także stale aktualizujemy stosowane przez nas urządzenia o najnowsze oprogramowanie i rozwiązania techniczne. Pozwala to nam na obsługę pojazdów zarówno z rynku europejskiego, jak również amerykańskiego i azjatyckiego.

Strefa tuningu

Chiptuning – zwiększenie mocy silnika samochodu

Chiptuning to elektroniczne zwiększenie mocy silnika samochodu, polegające na wykorzystaniu rezerw, jakie zostawił producent auta. Wiąże się to, ze zmianą oprogramowania komputera sterującego silnikiem w celu uzyskania wyższej sprawności i mocy oraz ewentualnie zmniejszenia zużycia paliwa przy niezmienionym stylu jazdy.

Warunkiem udanego chiptuningu jest stuprocentowa sprawność pojazdu. Z tego względu powinno się zacząć od diagnostyki komputerowej silnika. Jeżeli auto nie jest sprawne nie należy modyfikować oprogramowania, a usunąć usterkę.

Wykonujemy usługę chiptuningu w samochodach osobowych i ciężarowych.

Ekotuning – duża moc przy małym spalaniu

Większość aktualnie produkowanych silników spalinowym zarówno benzynowych jak i diesla można zoptymalizować pod kątem zużycia paliwa poprzez fachowo wykonany ekotuning. Taka optymalizacja możliwa jest zarówno w silnikach turbodoładowanych jak i wolnossących. W silnikach spalinowych można to osiągnąć dzięki korekcji map zapłonowych oraz limiterów momentu obrotowego poszczególnych przełożeń.

Oszczędność w samochodach:

  • z skrzynią ręczną: około 0,8 – 1,2 l/100km,
  • ze skrzynią automatyczną: na poziomie około 1,6 – 2 l/100km, przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy
  • tiry i maszyny rolnicze: oszczędność paliwa na poziomie 5l do 7l/100km.

Zmiana dawek startowych/rozruchowych

Korygowanie map  dawek startowych ma ułatwić rozruch silnika Diesla, gdy jego temperatura pracy jest wyższa niż temperatura otoczenia. Innymi słowy: korekcja ta ma umożliwić szybkie uruchomienie rozgrzanego silnika. Jest to Idealne rozwiązanie do samochodów, które mają problemy z pompą wtryskową / pompo-wtryskiwaczami. Korekta przeprowadzana jest poprzez ingerencje w oprogramowanie sterownika ECU silnika.
Jest to metoda całkowicie bezinwazyjna i bezpieczna do silnika.

Zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin EGR

Usługa polega na wyłączeniu elektronicznym w sterowniku ECU, zawora EGR, który odpowiada za recyrkulacje gazów spalinowych. Jest ona wykonywana zwykle wtedy, gdy odkrywamy, że samochód stracił swoją dawną moc, szarpie podczas przyśpieszania i dymi. Trzeba jednak pamiętać, że nie zawsze zawór EGR jest tutaj winowajcą – faktycznym powodem problemów może być na przykład przepływomierz. Otwór doprowadzający spaliny do kolektora dolotowego zamykamy wtedy głównie z powodów oszczędności.

Zawór EGR zaślepiamy, aby spaliny nie były wprowadzane do kolektora dolotowego, co ma spowodować przyrost mocy, a właściwie powrót do parametrów spalania sprzed awarii. I rzeczywiście wielu kierowców widzi poprawę po takim zabiegu. Nowe zawory kosztują od około 200-300 zł. Często jednak są to kwoty sporo wyższe – przekraczające 500, a nawet 1000 zł. Natomiast koszt wykonania zaślepienia i czyszczenia w naszym warsztacie, to wydatek około 200 zł.

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF FAP

Usługa ta polega na przeprogramowaniu sterownika ECU, bez ingerencji fizycznej w sterownik, poprzez złącze OBD II. W trakcie tej procedury oryginalny program zgrany z samochodu jest tak modyfikowany, aby filtr cząstek stałych przestał być obsługiwany. Po wdrożeniu modyfikacji filtr cząstek stałych zostaje wyłączony, dzięki czemu może zostać wycięty lub udrożniony mechanicznie. Rezultatem jest brak kłopotów ze świecącymi się kontrolkami na liczniku oraz brakiem mocy spowodowanym trybem awaryjnym.

Usuwanie limitera prędkości i odcięcia obrotów

Obecnie wiele nowoczesnych samochodów jest wyposażone w zabezpieczenie typu Speed limiter. Najczęściej występuje ono w samochodach osobowych oraz busach. Dzięki usunięciu limitera samochód może rozwinąć maksymalną szybkość.

Jakie usługi tuningowe oferujemy?

  • Chiptuning ( przeprogramowanie ECU), program pisany na zamówienie, indywidualnie dla danego klienta, dostosowany do możliwości i kondycji auta.
  • Ogólne badania i usunięcie błędów.
  • Usunięcie z programu procedury filtra cząstek stałych FAP/DPF.
  • Wyłączanie obsługi zaworu EGR
  • Modyfikacja oprogramowania silnika w celu zwiększenia dawki rozruchowej.
  • Dokładne zbadanie mocy silnika przy pomocy hamowni.
  • Przeprogramowanie skrzyni biegów DSG
  • Selektywne wyłączanie błędów DTC
  • Ekotuning, polegający na zwiększeniu elastyczności silnika.
  • Zdejmowanie limiterów prędkości
  • Chiptuning samochodów ciężarowych (tir)
  • Usunięcie z programu procedury AdBlue
  • Pomiar mocy i momentu obrotowego samochodów
  • Pomiar na hamowni obciążeniowej

Standardowo zwiększamy moc w przedziale 30 KM-120 KM a cena oscyluje w granicach od 500 zł do 1200 zł w ciężarówkach.