Przebudowa BMW E46 330CI do sportu amatorskiego i wyczynowego

Przebudowa BMW E46 330CI do sportu amatorskiego i wyczynowego

Od paru lat budujemy samochody do sportu amatorskiego i wyczynowego. Dzisiaj na naszym blogu co nieco o tuningu dla fanów samochodów sportowych i driftu – poniżej kilka słów na temat kolejnego BMW przebudowanego w naszym warsztacie samochodowym, którym jeździ „ROBIN” używając go jako auta treningowego.

Montaż Body Kit i profesjonalnych podzespołów

Baza do przebudowy to BMW E46 330CI, pochodząca z rynku amerykańskiego, z automatyczną skrzynią biegów, bez śladów korozji z niewielkim przebiegiem 135 tkm. Zdemontowaliśmy wszystkie podzespoły, oczyściliśmy podwozie i pomalowaliśmy je czerwonym Raptorem. Wspawaliśmy wzmocnienia tylnej ramy pomocniczej oraz wycięliśmy nadkola pod montaż Body Kit. Wszystkie zdemontowane części zostały wypiaskowane, zapodkładowane i pomalowane Raptorem, który w odróżnieniu od lakierów proszkowych jest odporny na uderzenia kamieni.

Miłą niespodzianką było zawieszenie gwintowane Koni zamontowane jeszcze w USA. Przemalowaliśmy je, bo pomarańczowy kolor nie pasował do reszty. Zamontowaliśmy hydrauliczny hamulec ręczny z tandemową pompą, adaptery skrętu oraz dołożyliśmy dodatkowy wentylator chłodnicy i chłodnicę oleju do wspomagania, a także wyłączniki ABS i airbag do jazdy na torze. Zamontowaliśmy również jednomas z Valeo ze wzmocnioną tarczą sprzęgła oraz pancernego Getraga zalewanego ATF.

Modyfikacja oprogramowania pod Robina

Silnik otrzymał seryjne oprogramowanie, lekko zmodyfikowane pod Robina, bez żadnych szybkich odcinek popcornu i łutututu, dzięki temu katalizatory pracują poprawnie i nie przegrzewają się, aczkolwiek niedługo zastąpimy ja stalowymi katalizatorami sportowymi.

Nie zdecydowaliśmy się na montaż akcesoriów bez homologacji na drogę, takich jak kubełki i takie tam. Fabryczny spot fotel sportowy okazał się być wystarczający, ale w planach mamy montaż foteli od GT86.

Samochód ma sprawny fabryczny hamulec ręczny, sprawny system ABS i DSC oraz poduszki powietrzne. Jedynie poduszka powietrzna kierowcy została dezaktywowana ze względu na zamontowaną sportową kierownicę z homologacją na drogę.

Samochód jest ustawiony tak, że na drodze jeździ jak seryjne E46. Nie ma nienaturalnie pochylonych i rozbieżnych kół. Można jednak w ciągu godziny zmienić setup pod Drift czy Kjs.

Tak finalnie prezentuje się zmodyfikowane przez nas BMW E46 330CI: